Útdíj: Debrecen fideszes polgármestere kér valamit a kormánytól
Az M35-ös autópálya a 4-es főút csomópontjától az ondódi lehajtóig húzódó, 2,5 kilométeres szakaszának díjmentessé tételét kezdeményezi a kormánynál Debrecen polgármestere.
Az M35-ös autópálya a 4-es főút csomópontjától az ondódi lehajtóig húzódó, 2,5 kilométeres szakaszának díjmentessé tételét kezdeményezi a kormánynál Debrecen polgármestere.
A Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetsége igazságtalannak és elfogadhatatlannak tartja az újonnan bevezetett útdíjat, ezért arra kéri a kormányt, hogy legalább a városi utakat tehermentesítő gyorsforgalmi utakon és a nagyáruházak elérését biztosító autópálya-szakaszokon szüntesse meg a díjfizetési kötelezettséget, valamint mentesítse az útdíj alól a támogató szolgálatok gépjárműveit.
Civilek és MSZP-sek zárták le félpályán az M86-os utat Szombathelynél. A félórás tüntetésen 54 autóval lassították a forgalmat, mert nem értenek egyet azzal, hogy egy be nem fejezett autóút mindössze 15 kilométer hosszú szakaszára útdíjat kell fizetni.
A Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) című konzervatív német lap az útdíj kiterjesztéséről közölt beszámolót szerdai számában.
Kovács Zoltán kormányszóvivő szerint jogászoknak kell megvizsgálni a budaörsi polgármester tervezett intézkedését, de a kormány gondoskodik róla, hogy ne boruljon sötétbe az M1-M7-es közös bevező szakasza. Wittinghof Tamás kedden közölte, hogy városa nem fizeti a továbbiakban az autópálya-szakasz közvilágítását.
A fizetőssé vált autópálya-szakaszokon közlekedő BKV-buszok után is meg kell fizetni a 20 ezer forintos éves megyei matricát. A BKV még nem tudja pontosan, mekkora többletköltséggel jár számára az új útdíjrendszer, de becslések szerint 5-10 millió forint lehet az összeg.
Ha az angol vagy német nyelvű felületen próbálunk matricát venni, sikerrel járunk.
Hende Csabát alighanem csúnyán átverték. Vagy nem mond igazat.