Útdíj: Debrecen fideszes polgármestere kér valamit a kormánytól
Az M35-ös autópálya a 4-es főút csomópontjától az ondódi lehajtóig húzódó, 2,5 kilométeres szakaszának díjmentessé tételét kezdeményezi a kormánynál Debrecen polgármestere.
Az M35-ös autópálya a 4-es főút csomópontjától az ondódi lehajtóig húzódó, 2,5 kilométeres szakaszának díjmentessé tételét kezdeményezi a kormánynál Debrecen polgármestere.
A Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetsége igazságtalannak és elfogadhatatlannak tartja az újonnan bevezetett útdíjat, ezért arra kéri a kormányt, hogy legalább a városi utakat tehermentesítő gyorsforgalmi utakon és a nagyáruházak elérését biztosító autópálya-szakaszokon szüntesse meg a díjfizetési kötelezettséget, valamint mentesítse az útdíj alól a támogató szolgálatok gépjárműveit.
A Liszt Ferenc repülőtérre vezető, mintegy 500 méteres út biztosan kikerül a fizetőssé váló útszakaszok közül, és valószínű, hogy az "egy Duna-hídért két megyei martrica" elvét is megszüntetik – tudta meg a lap minisztériumi forrásból.
Hétfő délelőtt fél pályán lezárták a szekszárdi Duna-híd két oldalát figyelemfelkeltésül az új útdíjrendszer felesleges, haszontalan és káros következményeire. A tiltakozást az MSZP két megyei szervezete hozta össze. Egy másik csoport márciustól a taxisblokádhoz hasonló jelentőségű megmozdulást ígér, ha a kormány nem teljesíti követeléseiket.
Egy közlekedési dugóról készült fotóval reagált Wittinghoff Tamás budaörsi polgármester Tasó Lászlónak, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) államtitkárának korábbi megállapítására, miszerint nem bizonyítják vizsgálatok azt, hogy az útdíjrendszer kiterjesztése miatt ne a gyorsforgalmi utakat választanák az emberek.
Civilek és MSZP-sek zárták le félpályán az M86-os utat Szombathelynél. A félórás tüntetésen 54 autóval lassították a forgalmat, mert nem értenek egyet azzal, hogy egy be nem fejezett autóút mindössze 15 kilométer hosszú szakaszára útdíjat kell fizetni.
A Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) című konzervatív német lap az útdíj kiterjesztéséről közölt beszámolót szerdai számában.
Kovács Zoltán kormányszóvivő szerint jogászoknak kell megvizsgálni a budaörsi polgármester tervezett intézkedését, de a kormány gondoskodik róla, hogy ne boruljon sötétbe az M1-M7-es közös bevező szakasza. Wittinghof Tamás kedden közölte, hogy városa nem fizeti a továbbiakban az autópálya-szakasz közvilágítását.
A fizetőssé vált autópálya-szakaszokon közlekedő BKV-buszok után is meg kell fizetni a 20 ezer forintos éves megyei matricát. A BKV még nem tudja pontosan, mekkora többletköltséggel jár számára az új útdíjrendszer, de becslések szerint 5-10 millió forint lehet az összeg.
Az MSZP hétfőn felszólította a kormányt, hogy január 31-ig se a büntetést, se az azzal járó igazgatási díjat ne vesse ki a fizetőssé vált utakon megyei autópálya-matrica nélkül autózókra.
A DK szerint átláthatatlanság és igazságtalanság jellemzi az útdíjrendszert, az útdíj pedig egy különadó, aminek célja a "netadó után bosszút állni".
Hende Csabát alighanem csúnyán átverték. Vagy nem mond igazat.
Az Emmi az útdíjrendszer próbaüzemének ideje alatt folyamatosan figyelemmel kíséri a tárcát is érintő észrevételeket és tapasztalatokat, konzultál az érintett szakmai és társadalmi szervezetekkel, és a felvetett kérdésekre vonatkozóan megnyugtató megoldási javaslatokon gondolkodik - közölte a tárca.
A MAK a megyei matrica bevezetését, mint – az eddigi díjfizetési mód melletti – többletlehetőséget az autósok számára kedvezőnek tartja, támogatja, a településeket elkerülő (mentesítő) és bevezető utak, továbbá a településeken belüli útszakaszok díjfizető rendszerbe vonását viszont ellenzi. Azt javasolják, hogy az érvényes matricával a megyehatárt átlépők számára a legközelebbi lehajtóig legyen díjmentes a közlekedés.
Tavaly az év első hónapjában 165 ezer éves országos matricát értékesítettek. Ezt idén már az év első 4 napjában meghaladták – mondta egy illetékes a Duna Tv-ben. Jó tudni: a most megvásárolt matricák egységesen 2016. január 31-ig érvényesek.
A fejlesztési minisztérium helyettes államtitkára szerint a türelmi idő nemcsak a rendszer használóinak, hanem a rendszer kialakítóinak is rendelkezésére áll. A hazai útdíjrendszer átalakításánál is előfordulhatnak ideiglenes problémák, a türelmi idő ezek kezelését szolgálja – mondta Becsey Zsolt.
Ha az angol vagy német nyelvű felületen próbálunk matricát venni, sikerrel járunk.
A vasi szocialisták arra szólítják fel Hende Csaba honvédelmi minisztert, a térség fideszes országgyűlési képviselőjét, hogy már a következő – szerintük szerdán esedékes – kormányülésen érje el a még épülőfélben lévő M86-os gyorsforgalmi út fizetőssé tételének visszavonását.
A január 1-től bevezetett új útdíjfizetési rendszerben egyszerű főutat is fizetőssé tettek, és módosulhat a ferihegyi reptérre vezető út díjkötelezettsége is, hiszen azt egy 200 méteres szakasz miatt tették fizetőssé – írja a Népszabadság hétfői lapszáma.
Mindenki örült az M1 hírműsorában, amiért új útdíjat fizethet.